VOP

Všeobecné obchodné podmienky

Jozef Molnár - FrigoKol
Rábska ul. 4316/71C
946 03 Kolárovo
Slovenská republika
IČO: 53 121 431
DIČ: 1084045776
IČ DPH: SK 1084045776
Zápis v registri: OÚ Komárno, č. živn. registra 410-35173
pre predaj tovaru prostredníctvom on-line obchodu umiestneného
na internetovej adrese www.frigokol.sk
ďalej len ako "predávajúci"


1. Všeobecné ustanovenia
1.1 Tieto obchodné podmienky upravujú práva a povinnosti zmluvných strán vyplývajúce z kúpnej zmluvy
uzatvorenej medzi predávajúcim, ktorým je Jozef Molnár- FrigoKol, Rábska ul. 4319/71C, 946 03 Kolárovo,
IČO 53 121 431 a kupujúcim, ktorej predmetom je kúpa a predaj tovaru prostredníctvom webovej stránky
predávajúceho na internetovej adrese www.frigokol.sk
1.2 Všetky zmluvné vzťahy medzi predávajúcim a kupujúcim sa riadia právnym poriadkom Slovenskej
republiky. Pokiaľ je zmluvnou stranou spotrebiteľ, riadia sa vzťahy neupravené obchodnými podmienkami
Občianskym zákonníkom č. 40/1964 Zb. v znení neskorších predpisov, zákonom č. 250/2007 Z. z., o ochrane
spotrebiteľa v znení neskorších predpisov a zákonom č. 102/2014 Z.z., o ochrane spotrebiteľa pri predaji
tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo
prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších
predpisov. Pokiaľ je zmluvnou stranou podnikateľ, riadia sa vzťahy neupravené obchodnými podmienkami
Obchodným zákonníkom č. 513/1991 Z.z. v znení neskorších predpisov.
1.3 Znenie obchodných podmienok môže predávajúci meniť či doplňovať. Týmto ustanovením nie sú
dotknuté práva a povinnosti, ktoré vznikli po dobu účinnosti predchádzajúceho znenia obchodných
podmienok.
1.4 Ustanovenia obchodných podmienok sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy. Kúpna zmluva a
obchodné podmienky sú vyhotovené v slovenskom jazyku. Kúpnu zmluvu možno uzavrieť v slovenskom
jazyku.
2. Uzatvorenie kúpnej zmluvy
2.1 Ustanovenia odlišné od obchodných podmienok je možné dohodnúť v kúpnej zmluve. Odlišné
dojednania v kúpnej zmluve majú prednosť pred ustanoveniami obchodných podmienok.
2.2 Tovarom alebo službou sú všetky produkty zverejnené na stránke internetového obchodu.
2.3 Uzatváranie kúpnej zmluvy (objednávky) sa považuje za záväzné len po potvrdení dodávateľom –
predávajúcim. Objednávať môžu iba zákazníci, ktorí dovŕšili 18 rokov,
2.4 Z kúpnej zmluvy vznikne predávajúcemu povinnosť predmet kúpy kupujúcemu odovzdať a kupujúcemu
povinnosť predmet kúpy prevziať a zaplatiť zaň predávajúcemu dohodnutú cenu. Ak je kupujúci v omeškaní s
prevzatím, môže predávajúci predmet kúpy uložiť na náklady kupujúceho vo verejnom skladišti alebo u iného
uschovávateľa. V prípade zmlúv, ktorých obchodník odosiela tovar spotrebiteľovi, riziko straty alebo
poškodenia tovaru prechádza na spotrebiteľa v okamihu, keď on sám alebo tretia strana (iná ako prepravca)
určená spotrebiteľom získa tovar do fyzickej držby.
2.5 Uzatvorením kúpnej zmluvy kupujúci potvrdzuje, že sa zoznámil s týmito všeobecnými obchodnými
podmienkami, vrátane reklamačného poriadku, a že s nimi súhlasí. Na tieto všeobecné obchodné podmienky
je kupujúci vhodným spôsobom pred vlastným uzavretím kúpnej zmluvy upozornený a má možnosť sa s nimi
zoznámiť.
2.6 Kupujúci súhlasí s použitím komunikačných prostriedkov na diaľku pri uzatváraní kúpnej zmluvy.
3. Práva a povinnosti predávajúceho
3.1 Predávajúci je vždy oprávnený v závislosti na charaktere objednávky (množstvo tovaru, výška kúpnej
ceny, predpokladané náklady na dopravu) požiadať kupujúceho o dodatočné potvrdenie objednávky
(napríklad písomne či telefonicky).
3.2 Predávajúci je povinný dodať kupujúcemu na základe potvrdenej objednávky tovar v dohodnutom
množstve, kvalite, termíne a zabaliť ho spôsobom potrebným na jeho ochranu pri preprave.
3.3 Predávajúci je povinný odovzdať kupujúcemu spolu s tovarom v písomnej podobe návod v slovenskom
jazyku, záručný list, a daňový doklad.
3.4 Predávajúci má právo na riadne a včasné zaplatenie kúpnej ceny od kupujúceho za dodaný tovar
a má zabezpečiť, aby dodaný tovar spĺňal platné právne predpisy SR.
4. Práva a povinnosti kupujúceho
4.1 Kupujúci je povinný zaplatiť predávajúcemu dohodnutú kúpnu cenu v dohodnutej lehote splatnosti
vrátane nákladov na doručenie tovaru nepoškodzovať dobré obchodné meno predávajúceho.
4.2 Kupujúci je povinný zakúpený alebo objednaný tovar prevziať a potvrdiť v dodacom liste prevzatie tovaru
svojím podpisom alebo podpisom ním poverenej osoby.
5. Platobné podmienky, dodacie podmienky
5.1 Kupujúci má v rámci úhrady kúpnej ceny možnosť zvoliť z nasledujúcich spôsobov platby:
- v hotovosti na dobierku v mieste určenom kupujúcim v objednávke;
- bezhotovostne prevodom na účet predávajúceho IBAN č. SK21 0900 0000 0051 7106 0895 vedený
u spoločnosti Slovenská sporiteľňa, a. s., (ďalej len "účet predávajúceho");
- bezhotovostne platobnou kartou;
5.2 Spoločne s kúpnou cenou je kupujúci povinný zaplatiť predávajúcemu tiež náklady spojené s dodaním
tovaru v dohodnutej výške. Ak nie je výslovne uvedené inak v kúpnej zmluve (objednávke).
5.3 V prípade platby v hotovosti alebo v prípade platby na dobierku je kúpna cena splatná pri prevzatí tovaru.
V prípade bezhotovostnej platby je kúpna cena splatná do 7 dní od uzatvorenia kúpnej zmluvy.
5.4 V prípade objednávky tovaru nad 30 kg alebo mimo území SR cena dopravy bude upresnená v priebehu
objednávky, popr. neskôr telefonicky/emailom.
5.5 Cena za dodanie tovaru na území SR prostredníctvom kuriérskej služby, ktorú je kupujúci povinný
uhradiť predávajúcemu súčasne s úhradou kúpnej ceny za tovar, činí 20 EUR , ak sa nejedná o prípady,
kedy predávajúci kupujúcemu cenu za dodanie tovaru neúčtuje.
5.6. Za dobierku predávajúci účtuje poplatok 1 EUR.
6. Odstúpenie od kúpnej zmluvy (zrušenie objednávky)
6.1 Predávajúci je oprávnený odstúpiť od potvrdenej objednávky v prípade, ak sa daný tovar už nevyrába alebo nedodáva. Predávajúci o tejto skutočnosti okamžite informuje kupujúceho a vráti mu už zaplatenú kúpnu cenu za tovar dohodnutý v potvrdenej objednávke.
6.2 Kupujúci - spotrebiteľ je oprávnený odstúpiť od potvrdenej objednávky v lehote dní 14 kalendárnych dní od prevzatia tovaru bez udania dôvodu v súlade so zákonom č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri zásielkovom predaji v znení neskorších predpisov.
6.3 V prípade odstúpenia od kúpnej zmluvy (okrem iného) podľa bodu 6.2. je možné zvoliť nasledujúci postup:
- kupujúci v lehote 14 dní od doručenia vráti tovar poštou spolu s vyplneným formulárom na adresu Jozef Molnár- FrigoKol, Rábska ul. 4316/71C, 946 03 Kolárovo.
- kupujúci v lehote 14 dní od doručenia odstúpi od kúpnej zmluvy a kupujúcemu vráti tovar v lehote 14 dní od odstúpenia od kúpnej zmluvy.
6.4 Ak spotrebiteľ využije právo odstúpiť od zmluvy, považuje sa lehota na odstúpenie za zachovanú, ak spotrebiteľ v jej priebehu odošle alebo prípadne odovzdá spoločnosti oznámenia, že od zmluvy odstupuje.
Pre odstúpenie od kúpnej zmluvy môže spotrebiteľ využiť tiež formulár na odstúpenie od zmluvy, ktorý je k dispozícií na webovej stránke predávajúceho.
6.5 Ak spotrebiteľ odstúpi od zmluvy, zašle alebo odovzdá tovar bez zbytočného odkladu, najneskôr do štrnástich dní od odstúpenia od zmluvy.
6.6 Po odstúpení od kúpnej zmluvy predávajúci kupujúcemu vráti kúpnu cenu rovnakým spôsobom ako pri platbe, najneskôr v lehote 15 dní odo dňa vrátenia tovaru. Podmienkou vrátenia celej kúpnej ceny je skutočnosť, že tovar nebude znehodnotený.
6.7. Kupujúci zodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru. Tovar musí byť zaslaný späť, prípadne vrátený, v nepoužitom a v znovu predajnom stave a tiež v originálnom obale. Ak bude tovar poškodený, potom si predajca vyhradzuje nárok na primeranú finančnú náhradu za znehodnotenie tovaru a vráti kupujúcemu kúpnu cenu len čiastočne .
7. Zodpovednosť za vady predanej veci
7.1 Predávajúci zodpovedá za vady, ktoré má predaná vec pri prevzatí kupujúcim a ktoré sa vyskytnú po prevzatí veci v záručnej dobe (záruka). Záručná doba je 24 mesiacov a začína plynúť od prevzatia veci kupujúcim. V prípade predaja veci podnikateľovi je záručná doba 12 mesiacov. Bližšie podmienky zodpovednosti za vady sú podrobne upravené v reklamačnom poriadku.
7.2 Predávaná vec musí mať požadovanú, prípadne právnymi predpismi ustanovenú akosť, množstvo, mieru alebo hmotnosť a musí byť bez vád, najmä musí zodpovedať záväzným technickým normám. Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, má kupujúci právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená. Predávajúci je povinný vadu bez zbytočného odkladu odstrániť. Kupujúci môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu veci, alebo ak sa vada týka len súčasti veci, výmenu súčasti, ak tým predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť vady. Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa vec mohla riadne užívať ako vec bez vady, má kupujúci právo na výmenu veci alebo má právo od zmluvy odstúpiť. Tie isté práva prislúchajú kupujúcemu, ak ide síce o odstrániteľné vady, ak však kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád vec riadne užívať. Ak ide o iné neodstrániteľné vady, má kupujúci právo na primeranú zľavu z ceny veci.
8. Informácia o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov
8.1 Spotrebiteľ má podľa zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov právo na alternatívne riešenie sporu s predávajúcim. Prednosťou tohto mimosúdneho riešenia je predovšetkým jeho rýchlosť, cieľom je dosiahnutie zmierlivého vyriešenia sporu.Spotrebiteľ má možnosť obrátiť sa na subjekt alternatívneho riešenia sporov, ktorým je v prípade sporov medzi predávajúcim a spotrebiteľom Slovenská obchodná inšpekcia, so sídlom Bajkalská 21/A, 827 99 Bratislava, emailová adresa: ars@soi.sk, internetová adresa: www.soi.sk, kde je k dispozícii aj formulár pre podanie návrhu na začatie alternatívneho riešenia spotrebiteľského sporu. Slovenská obchodná inšpekcia rieši spory bezodplatne. Ďalej môže byť príslušným aj iný subjekt určený Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky, ministerstvo vedie zoznam subjektov alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov na svojich internetových stránkach http://www.mhsr.sk.
8.2 Sťažnosti / Riešenie sporov
Od 15. februára 2016 zriadila Európska komisia platformu pre mimosúdne riešenie sporov. Spotrebitelia tak budú mať možnosť riešiť (cezhraničné) spory ohľadom svojich on-line objednávok i bez pomoci súdu.Platforma pre mimosúdne riešenie sporov je dostupná na externej internetovej stránke:http://ec.europa.eu/consum
9. Záverečné ustanovenia
9.1 Tieto obchodné podmienky nadobúdajú účinnosť dňa 02.05. 2022.
9.2 Predávajúci je oprávnený obchodné podmienky kedykoľvek zmeniť, pričom však pre konkrétny kúpnu zmluvu sú platné obchodné podmienky v znení účinnom ku dňu uzavretia danej kúpnej zmluvy.
9.3. Reklamačný poriadok tvorí neoddeliteľnú súčasť týchto všeobecných obchodných podmienok.
Reklamačný poriadok
Jozef Molnár - FrigoKol
Rábska ul. 4316/71C
946 03 Kolárovo
Slovenská republika
IČO: 53 121 431
DIČ: 1084045776
IČ DPH: SK 1084045776
Zápis v registri: OÚ Komárno, č. živn. registra 410-35173
pre predaj tovaru prostredníctvom on-line obchodu umiestneného
na internetovej adrese www.frigokol.sk
ďalej len ako "predávajúci"

1. Úvodné ustanovenia
1.1 Tento reklamačný poriadok je súčasťou obchodných podmienok predávajúceho. Definície v obchodných podmienkach predávajúceho sa vzťahujú aj na tento reklamačný poriadok.
2.1 Reklamácia tovaru sa pri kupujúcom, ktorý je spotrebiteľom riadi obchodnými podmienkami predajcu, týmto reklamačným poriadkom, Občianskym zákonníkom č. 40/1964 Zb. v znení neskorších predpisov a zákonom o ochrane spotrebiteľa č. 250/2007 Z.z. v znení neskorších predpisov.
3.1 Reklamácia tovaru sa pri kupujúcom, ktorý nie je spotrebiteľom, riadi všeobecnými obchodnými podmienkami predávajúceho a Obchodným zákonníkom.
2. Základné podmienky reklamácie
2.1 Ak sa vyskytne u zakúpeného tovaru v záručnej dobe vada, má kupujúci právo túto vadu reklamovať.
2.2 Za vadu tovaru nemožno považovať zmeny vlastnosti tovaru, ktoré vznikli v priebehu záručnej doby v dôsledku jeho opotrebovania, nesprávneho používania alebo používania v rozpore s účelom, na ktorý je daný tovar určený, nevhodnej či zanedbanej základnej údržby, nesprávnom zásahu zo strany kupujúceho, prípadne tretej osoby a/alebo nesprávnom skladovaní tovaru. Pri použitých veciach nezodpovedá predávajúci za vady vzniknuté ich použitím alebo opotrebením.
2.3 Ak uplatní kupujúci právo zo zodpovednosti za vady predaného tovaru riadne a včas, je predávajúci alebo ním poverený zamestnanec povinný o reklamácii rozhodnúť ihneď, v zložitejších prípadoch do troch pracovných dní. Do tejto doby sa nezapočítava doba potrebná na odborné posúdenie vady. Vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní.
2.4 Predávajúci/dodávateľ za vady tovaru nezodpovedá, ak vady tovaru boli spôsobené nasledovnými:
- Povinnú ročnú údržbu vykonával iný, ako odborník
- Zanedbaním povinnej ročnej údržby
- Používaním tovaru v rozpore s podmienkami uvedenými v dokumentácií tovaru, s návodom na
používanie alebo bezpečnostnými predpismi
- Používaním tovaru nadmerným zaťažovaním
- Neodbornou montážou, ak montáž vykonával iný , ako odborník
- Ak k vade tovaru došlo poškodením spôsobeným kupujúcim alebo prepravcom
3. Miesto a spôsob uplatnenia reklamácie
3.1 Pokiaľ chce spotrebiteľ reklamovať tovar, odporúčame kontaktovať predávajúceho na e-mailovej adrese servis@frigokol.sk (do predmetu správy uviesť REKLAMACIA). Do správy je kupujúci povinný uviesť označenie reklamovaného tovaru, popísať dôvod reklamácie a priložiť kópiu faktúry alebo dokladu o zaplatení za reklamovaný tovar. Informácie o reklamovanom tovare môže spotrebiteľ uviesť aj v reklamačnom formulári a následne tento zaslať spolu s kópiou faktúry alebo dokladu o zaplatení za reklamovaný tovar predávajúcemu poštou alebo na e-mail uvedený vyššie.
3.2 Ak je reklamácia uplatnená prostredníctvom prostriedkov diaľkovej komunikácie, predávajúci
spotrebiteľovi ihneď doručí potvrdenie o uplatnení reklamácie. Ak by z akéhokoľvek dôvodu nebolo možné potvrdenie doručiť ihneď, doručí ho predávajúci bez zbytočného odkladu, najneskôr však spolu s dokladom o vybavení reklamácie.
3.3 Reklamovaný tovar môže spotrebiteľ zaslať na adrese prevádzkarne predávajúceho: Jozef Molnár- Frigokol, Rábska ul. 4316/71C, 946 03 Kolárovo, IČO: 53 121 431. Je vhodné tovar zasielať v originálnom obale, alebo v prepravnom obale, vyhovujúcom nárokom prepravy krehkého tovaru a to vrátane všetkého príslušenstva a označiť zásielku príslušnými symbolmi, pretože predávajúci neručí za prípadné mechanické poškodenie pred prijatím tovaru. V prípade oprávnenej reklamácie má spotrebiteľ nárok na náhradu poštovného v najnižšej nutnej výške k bezpečnému doručeniu (nutné doložiť doklad k tejto preprave). V prípade neoprávnenej reklamácie nemá spotrebiteľ nárok na náhradu svojich nákladov spojených s vybavením reklamácie a súčasne ani predávajúci nemá nárok na náhradu nákladov, ktoré vznikli na jeho strane (pokiaľ zo strany spotrebiteľa nešlo napr. o opakovanú bezdôvodnú reklamáciu, u ktorej sa už dá usudzovať, že sa z jeho strany jednalo o zneužitie práv spotrebiteľa).
4. Lehota pre uplatnenie reklamácie
4.1 Práva zo zodpovednosti za vady musí kupujúci uplatniť u predávajúceho bez zbytočného odkladu po ich zistení.
4.2 Ak sa vybaví reklamácia opravou tovaru, predlžuje sa záručná doba o obdobie od uplatnenia práva na odstránenie vady do doby, kedy je kupujúci povinný opravený tovar prevziať. Hneď ako kupujúci uplatní niektoré z práv zo zodpovednosti za vady, napríklad právo na opravu tovaru či zľavu, vykonal voľbu a uplatnil jedno z možných práv, je týmto prejavom vôle viazaný a nemôže voľbu uplatneného práva meniť, pokiaľ sa nedohodne s predávajúcim inak.
4.3 Pokiaľ bude reklamácia vyriešená výmenou vadného tovaru za nový, začne bežať záručná lehota znovu od prevzatia tovaru.
4.4 Predávajúci posúdi oprávnenosť reklamácie nedostatku na tovare a po posúdení vyrozumie kupujúceho e-mailom o spôsobe vybavenia reklamácie.
5. Odstrániteľné vady
5.1 Za odstrániteľnú vadu sa považuje taká vada, kedy jej odstránením (opravou) neutrpia vzhľad, funkcia a kvalita tovaru, a ktorej odstránenie možno uskutočniť bez zbytočného odkladu, a ktorej odstránenie je účelné.
5.2 Pri výskyte odstrániteľnej vady má spotrebiteľ právo požadovať jej bezplatné, včasné a riadne
odstránenie.
5.3 Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadnú vec za bezvadnú (bezchybnú), ak to spotrebiteľovi nespôsobí závažné ťažkosti.
6. Neodstrániteľné vady
6.1 Za neodstrániteľnú vadu sa považuje taká vada, ktorá bráni riadnemu užívaniu tovaru, a ktorú nie je možné odstrániť, alebo jej odstránenie je neúčelné.
6.2 Ak ide o vadu neodstrániteľnú, nespôsobenú nedbalosťou pri užívaní samotným spotrebiteľom, má spotrebiteľ právo požadovať: - výmenu tovaru za nový a bezchybný,
- odstúpenie od kúpnej zmluvy.
6.3 V prípade, ak charakter neodstrániteľnej vady nebráni riadnemu užívaniu veci ako veci bez vady (vady estetické...), má spotrebiteľ právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny tovaru. Pri poskytovaní zľavy sa prihliada na charakter vady, stupeň a spôsob opotrebenia tovaru, dĺžke jeho užívania a k možnostiam jeho ďalšieho užívania.
7. Prevencia a predchádzanie škodám na tovare
7.1 Základnou podmienkou pre zachovanie dobrého stavu zakúpeného tovaru a jeho funkčnosti je riadna prevencia kupujúceho formou základnej údržby. Táto povinnosť kupujúceho vyplýva zo všeobecne záväzných právnych predpisov, v zmysle ktorých je každý povinný počínať si tak, aby nedochádzalo ku škodám.
7.2 Pred použitím tovaru je spotrebiteľ povinný oboznámiť sa s funkciami a možnosťami zakúpeného tovaru tým, že si pozorne prečíta informácie uvedené v návode na použitie zakúpeného tovaru a prípadne aj obsah ďalších dokumentov priložených k zakúpenému tovaru.
8. Záverečné ustanovenia
8.1 Predávajúci si vyhradzuje právo na zmenu reklamačného poriadku bez uvedenia dôvodu alebo v prípade zmeny akýchkoľvek súvisiacich právnych predpisov, či v prípade zmeny súdnej praxe týkajúcej sa zmluvných vzťahov týmto reklamačným poriadkom upravených.
8.2 Tento reklamačný poriadok nadobúda platnosť 02.05.2022.
V Kolárove, dňa 2.5.2022